Problemer med at afspille YouTv via en browser?

Hvis du oplever udfordringer med at få afspilningen til at fungere som den skal på YouTv via en browser kan du her finde de mest gængse ting, der kan afhjælpe fejlen. 

Slå VPN fra

YouTv vil som udgangspunkt ikke fungere på VPN forbindelser, da dette er et krav fra rettighedsejere. Hvis du er på en VPN forbindelse og oplever fejl, anbefaler vi at du slår denne fra, og tester igen derefter. 

Nulstil browser/slet cookies
Hvis du oplever fejl på YouTv via en browser, kan det skyldes gamle cookies fra en tidligere version af YouTv, eller browserindstillinger lavet selv eller automatisk af plugins. Derfor kan man med fordel prøve at nulstille browseren, og slette alle cookies. 

Inden du forsøger at nulstille browseren/slette cookies, kan du med fordel blot prøve at lave hvad der kaldes et "hard refresh" af browseren. Det kan du læse om herunder. 

Hard refresh din browser
Et "hard refresh" bør rydde din cache for den specifikke hjemmeside du er på, og dermed bede ejeren, i dette tilfælde os, om at sende ny information ud til dig. Hvordan det gøres varierer lidt afhænger af enheden, da disse jo nu har nogle forskellige keyboards. Man kan derfor godt opleve at skulle trykke på flere knapper, eksempelvis en Fn knap på en Windows PC, for at lave et hard refresh. For at lave et hard refresh skal du som udgangspunkt gøre følgende:

- Via Windows hold da Ctrl knappen nede og tryk på F5 samtidigt
- Via Mac hold da Cmd+Shift nede og tryk derefter på R. 
Vi anbefaler at man bruger Google Chrome til afspilning via browser, og du kan herunder finde guides til nulstilling af Google Chrome og sletning af cookies: 
Sådan nulstiller du Google Chrome
Sådan sletter du dine cookies i Google Chrome
For mange enheder logget på/for mange samtidige afspilninger
Hvis der er for mange enheder logget på, så skal du gå op youtv.dk/enheder og slette minimum én af enhederne, for at kunne afspille fra en ny enhed. Hvis der er for mange enheder, som afspiller indhold fra samme kanalfamilie, så vil du få beskeden om for mange samtidige afspilninger. Du kan læse mere her.
Safari
Afspilning gennem Safaribrowser opleves der ofte fejl på, da vi ikke understøtter alle browserversioner. Vi anbefaler derfor at du prøver gennem Google Chrome, og se om du fortsat oplever fejl.  Dette kan også resultere i, at du oplever fejl med oprettelse af abonnement, eller opdatering af betalingsoplysninger.
Andre ting der kan være nyttige, hvis alt andet fejler

1. Opdater dit styresystem
Sidder du på en Windows computer?
Så kan du åbne Windows Update via din søgemenu og her se, om du har tilgængelige opdateringer.

Sidder du på en Macbook?
Så kan du åbne Systemindstillinger i Apple Menuen. Herinde kan du finde Softwareopdatering, som søger efter tilgængelige opdateringer.

2. Test din hastighed
For at sikre, at du får en uafbrudt streamingoplevelse i fuld HD, anbefaler vi, at du minimum har 20mbit i hastighed. Det er derfor en god ide at teste din hastighed, hvilket du kan gøre hos din internetudbyder. 

3. Antivirus:
Et antivirusprogram er altid en god ting, og bør som udgangspunkt ikke have indflydelse på din streamingoplevelse - men det kan dog godt have indflydelse i enkelte tilfælde. 
Hvis du fortsat oplever problemer, må du meget gerne forsøge at deaktivere dit antivirusprogram midlertidigt, og se om afspilningen fungerer herefter. 

Fejlmelding af YouTv
Oplever du fortsat fejl efter at have gennemgået hjælpen på siden her, og kan du reproducere fejlen kontinuerligt, så vil vi meget gerne bede dig prøve det samme på en anden enhed. Det kan eksempelvis være på en iPhone, eller prøv det samme på Android, Apple TV, AndroidTV. Derefter må du meget gerne kontakte vores support, det kan du gøre lige her. For at løse fejlen hurtigst muligt vil vi ved fejlmelding meget gerne vide:

  • Hvilken fejl oplever du? (meget gerne vedlæg screenshot/video)
  • Kan du genskabe fejlen og i så fald hvordan?
  • Er det på alle platforme fejlen sker? (Fx. android, iOS, Apple TV, etc.)
  • Enhed (type/model)?
  • Hvilken browserversion bruges der? 
  • Ved afspilning af indhold, er det så alt indhold, eller kun bestemte udsendelser/kanaler?
Var denne artikel en hjælp?
4 ud af 58 fandt dette nyttigt