Problemer med at afspille YouTv via app?

Hvis du oplever udfordringer med at få afspilningen til at fungere som den skal via YouTv app'en, kan du her finde de mest gængse ting, der kan afhjælpe fejlen. 

Slå VPN fra
YouTv vil ikke fungere på VPN forbindelser, da dette er et krav fra rettighedsejere. Hvis du er på en VPN forbindelse og oplever fejl, anbefaler vi at du slår denne fra, og tester igen derefter
For mange enheder logget på/for mange samtidige afspilninger
Hvis der er for mange enheder logget på, så skal du gå op youtv.dk/enheder og slette minimum én af enhederne, for at kunne afspille fra en ny enhed. Hvis der er for mange enheder, som afspiller indhold fra samme kanalfamilie, så vil du få beskeden om for mange samtidige afspilninger. Du kan læse mere her.
Fejlmeddelelser ved afspilning
Hvis der opleves tilfældige fejlmeddelelser, så er du altid velkommen til at tage fat i vores support, som du kan kontakte her. Inden da, vil et godt råd være, at slette samtlige enheder fra youtv.dk/enheder og derefter tvangslukke appen på den enhed, som streames fra, hvis der kontinuerligt opleves afspilningsfejl.
Safari
Afspilning gennem Safaribrowser opleves der ofte fejl på, da vi ikke understøtter alle browserversioner. Prøv derfor en Chrome browser, og se om du fortsat oplever fejl.  Dette kan også resultere i, at du oplever fejl med oprettelse af abonnement, eller opdatering af betalingsoplysninger.
Andre ting, som kan være nyttige at forsøge, hvis alt fejler
  • Genstart udstyret: 
    Det er altid en god ide at starte med at genstarte enheden du sidder med. 
    Hvis der er tale om en mobil enhed, altså en SmartPhone eller tablet, skal du blot genstarte ved at holde din tænd/sluk knap inde. 
  • Hastighed: 
    Undersøg din hastighed fra den enhed som afspilles fra. Vi anbefaler at man minimum har 20mbit., for at sikre at man får en uafbrudt streamingoplevelse i HD. 
    Du kan teste din hastighed på din internetudbyders hjemmeside. 
  • Opdater styresystem: 
    App's bliver som udgangspunkt udviklet til at fungere på den nyeste software, som ens enhed kan håndtere. Derfor skal man altid sikre at ens enhed er fuldt opdateret til den nyeste software, som er tilgængelig. 
Fejlmelding af YouTv
Oplever du fejl, når du gør bestemte ting i appen, og kan du reproducere fejlen, så vil vi meget gerne bede dig prøve det samme på en anden enhed. Hvis du gør det på en iPhone, så prøv det samme på Android, Apple TV, Android TV eller via browser. Undersøg om du har den seneste app version. Du er altid velkommen til at tage fat i vores support, som du kan kontakte her, hvis opdatering ikke hjælper eller ikke er til rådighed. Vi vil ved fejlmelding meget gerne vide:
  • Hvilken fejl oplever du? (meget gerne vedlæg screenshot/video)
  • Kan du genskabe fejlen og i så fald hvordan?
  • Er det på alle platforme fejlen sker? (Fx. android, iOS, browser, Apple TV, etc.)
  • Operativsystem version på enhed der fejler?
  • Enhed (type/model)?
  • Hvilken YouTv app version?
  • Ved afspilning af indhold, er det så alt indhold, eller kun bestemte udsendelser/kanaler?

 

Opdater iOS enhed

Opdater Android enhed

Var denne artikel en hjælp?
7 ud af 109 fandt dette nyttigt